Acció: Activitats participatives infantils II

Continuant amb l’objectiu de comptar amb els infants i joves com a protagonistes en la transformació del Nucli Antic, la segona activitat participativa amb infants de l’Espai Garbuix consistí en preguntar a nens i nenes entre 10 i 12 anys la seva visió d’aquest àmbit de la ciutat.

Un total de 22 nenes i nens, residents a diferents barris (Nucli Antic, Sant Miquel- Les Tries, Pla de Dalt, Eixample, …) van recórrer el barri durant dues hores amb la dinamització de les monitores de l’Esplai  i personal de l’equip del PIAM del Nucli Antic.

Els espais visitats van ser: plaça del Carme, plaça Campdenmàs, plaça Major, carrer Major, plaça del Conill, passeig de la Muralla. Durant el recorregut van anar assenyalant les millores que requereixen els espais, segons les seves opinions, i quines coses estan bé. A cada espai es va realitzar també una explicació dels principals elements d’espai públic, equipament, serveis, o patrimonials, i els nens participaren  explicant com viuen aquest espai de manera quotidiana i si coneixen la història d’algun element artístic o patrimonial.

Aquestes aportacions es van recollir en diferents fitxes que els participants anaven omplint sobre els diferents llocs del recorregut, per acabar amb una posada en comú sobre les impressions generals de l’activitat.

Seguint les mateixes quatre temàtiques que treballa el PIAM, recollim les conclusions més importants:

DIVERSITAT D’USOS

– De forma generalitzada, es destaca la falta d’espais de joc infantil, espais verds i bancs a diferents places. Concretament a la plaça Campdenmàs (força freqüentada pels nens) es demana la posada en funcionament de la font, així com solucionar els conflictes que existeixen a la pista, atès que els grans “expulsen” als petits de jugar a pilota quan coincideixen. La pista és l’únic lloc on poden jugar a la pilota, per això es produeix una concentració important de nens i joves, de diferents edats.

– Es manifesta que una de les principals activitats que realitzen amb la família és anar a comprar, més aviat a supermercats.

HABITATGE I INCLUSIÓ

– Hi ha una gran i extensa percepció per part dels participants de l’aspecte d’abandó de moltes cases (queda lleig, és una de les expressions que utilitzen) per la falta de conservació i es proposa que s’arreglin.

PATRIMONI I IDENTITAT

– A grans trets els infants coneixen la història del Casc Antic, perquè ho han treballat a l’escola, i ho valoren de forma positiva. Els elements de les festes com la faràndula, els gegants, i altres símbols, són coneguts i reforcen el coneixement del Nucli Antic i els vincles de pertinença.

Trobareu tota la informació del PIAM del Nucli Antic a www.nuclianticmesb.cat i podeu seguir l’actualitat del procés a les xarxes socials amb l’etiqueta #OlotMesB.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: